Aktive Ældre
på Nørrebro

Vi er en forening, der både dyrker forskellige former for motion og  socialt samvær, samt udflugter og festlige sammenkomster.

Bliv medlem!

Man skal være medlem for at deltage i foreningens aktiviteter.

Smidighed og balance giver dig større tryghed og velvære.

Gymnastik​

Gennem forskellige varierende øvelser trænes balance, koordinering, styrke, smidighed og kropsbevidsthed. Nogle øvelser er stille og blide og andre hurtige for at få pulsen op. Undervisningen veksler mellem almindelige kropsøvelser, legende fælles træning med bold, elastik o.a. og udstrækning og afspænding.
Vi gennemgår aflastende øvelser for nakke, skuldre og ryg, som du kan bruge derhjemme.

Vi har også hold med hensynstagende gymnastik.

Styrk din krop og dit sind med øvelser og masser af latter.

Yoga

Fokus på holdet er at skabe lethed, styrke og helhed i kroppen og i sindet gennem bevægelse med nærvær (mindfulness), vejrtrækning med tid til grin, snak og spørgsmål undervejs. Vi arbejder med balance og styrke og bevæger de områder i vores kroppe, hvor vi kan have mistet kontakt, blevet ømme eller stagnerede.

Skånsom træning i lunt vand er godt mod gigt og ledsmerter og giver dig styrke og balance.

Vandgymnastik

Træning i dejligt varmt vand i stort, lyst bassin. Efter en rolig opvarmning, hvor vi bevæger det meste af kroppen igennem og kan så øge intensitet hen ad vejen. Vi arbejder med generel bevægelse og bevægelighed, balance og også tempo og lettere styrketræning.

Ret ryggen og få mere styrke og bedre kondition.

Fitness

Undervisningen starter med en behagelig dynamisk led-opvarmning med fokus på kropsholdning. Balance – og styrketræning for overkroppen med håndvægte. Herefter individuel konditions – og styrketræning i maskiner. Hver deltager får lagt et personligt træningsprogram, som tilpasses den enkeltes ønsker og behov.

Styrketræning – personligt tilrettelagt for dig.

Hensyntagende gymnastik

Hensyntagende gymnastik foretages siddende og stående. Hele kroppen arbejdes igennem. Du får pulsen op, styrker muskler og træner smidighed. Vi gennemgår aflastende øvelser for nakke, skuldre og ryg, som du kan bruge derhjemme. Det er skånsom træning med plads til individuelle hensyn.

Godt samvær, hygge og venskaber.

Onsdagsklubben

Vi tager på ture, eller mødes til rart samvær med kaffe og ostemad og taler om, hvad der optager os. Når vi er på tur, er klublokalet lukket.

Frisk luft, motion og hyggelig kaffeslabberas.

Stavgang

Stavgang er en effektiv motionsform, der styrker knogler og muskler, og skåner knæ,hofte og ryg. Udover god motion lægger vi vægt på det sociale samvær.

Uden mad og drikke - duer helten ikke.

Spiseklubben

Den anden onsdag i måneden vil Birgit Simonsen og to andre frivillige lave middag for foreningens medlemmer. Middagen begynder kl. 18. Efter endt måltid og hyggeligt samvær er alle deltagere fælles om oprydningen. Egenbetaling 40 kr. pr. gang.

IT forskrækket? Her får du hjælp.

IT-undervisning

Individuel vejledning i, hvordan man kan klare alskens problemer med ens computer, i-pad og telefon. Det vil f. eks. være muligt at få hjælp til at lære, hvordan man kan bruge sin telefons mange muligheder.

Med støtte fra: